Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Berdasarkan Akta Hakcipta 1987:
Dilarang untuk mencetak, mengulang siar, mengambil, mencuri, menciplak, dan sebagainya tanpa izin daripada penulis.Hak cipta blog adalah terpelihara (Kenyataan ini hanya untuk penulisan saya dalam subjek 'karyaku' kerana melibatkan penghantaran ke media cetak.Penulisan lain tiada akta halangan.Dialukan penyebaran)

Tuesday, June 09, 2009

...Tahniah Adikku...Ayuni...

Setiausaha Agung Majlis Perwakilan Mahasiswa Universiti Malaya (MPMUM), Shahrizul Ayuni Hj. Zulkiply bertemu Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Dato’ Seri Shahrizat Abdul Jalil awal pagi 9 Jun 2009 di pejabat beliau.
Pertemuan berkenaan bertujuan bagi membentangkan kertas kerja berkaitan isu pembangunan wanita dan mahasiswi.


“Saya optimis untuk membantu mahasiswi naik ke satu tahap lebih baik. Insya ALLAH, saya harap saya dapat bertemu dengan Dato’ Seri Shahrizat Abdul Jalil pada 9hb ini kerana saya akan membentangkan tentang isu pembangunan wanita di hadapan beliau. Insya ALLAH,” tulis beliau dalam blog nya.

Beliau yang juga antara ikon kepimpinan mahasiswi negara bercadang dan ingin menggagaskan penubuhan Majlis Mahasiswi Nasional (MASISNA) di bawah kementerian tersebut sebagai platform pemerkasaan mahasiswi di negara ini.
'Tahniah buat adikku Ayuni...Memang seorang yang hebat.Teringat pulak masa 'bengkel' dahulu...Pasti banyak kesusahan & halangan Ayuni pada waktu itu kan.Tapi kini, bila terpampang di poster..'Shahrizul Ayuni, SUA MPMUM'...Alhamdulillah..akak tersenyum bangga...' Ayuni memang selayaknya.' (",)...

Kepetahan dan ketegasan dalam berbicara, mempertahankan hujjah..memang Ayuni seorang muslimah dan pemimpin yang berkaliber..nanti jadi senator yer..

p/s: tak lupa buat adik2ku di UM yang lain, Fariza yang kini tlh melangkah lebih jauh, Wan Zahida...Hannan..ramai lagi yang tak tersebut...Ikon2 muslimah yang hebat...

Buat 'wey (timangn klate) aka Ridzuan Mohamad, YDP MPMUP 09...Teruskan perjuangan..dan adik2 UM yang lain di barisan MPMUM, PMIUM dan PRO M...tak lupa GAMIS dan badan2 anak negeri yang kini menjadi suara mahasiswa2 ke peringkat nasional.

No comments: