Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Berdasarkan Akta Hakcipta 1987:
Dilarang untuk mencetak, mengulang siar, mengambil, mencuri, menciplak, dan sebagainya tanpa izin daripada penulis.Hak cipta blog adalah terpelihara (Kenyataan ini hanya untuk penulisan saya dalam subjek 'karyaku' kerana melibatkan penghantaran ke media cetak.Penulisan lain tiada akta halangan.Dialukan penyebaran)

Sunday, June 07, 2009

::Alhamdulillah..Itu yang terucap::

Bismillahwalhamdulillah.Sekadar mencoret perjalanan hidup yang xseberapa. Tapi walau apapun, lafaz syukur perlu dirafa'kan kepadaNya.Terima kasih Ya Allah.

5 Jun 2009

Tiba kembali ke Kuala Lumpur, setelah 3 ari pulang ke kampung. Hari ini berada di Read Malaysia Book Fair, MINES. Sesi auto-sign novel Melakar Cinta Firdausi. Berada di sana bersama Aini Azhari dan Arniwaty, jam 3pm-10pm. Terima kasih buat aida&kawan2,kakak&abangku serta semua yang menyokong. Last minute terima mesej, ada dinner UKP (usrah kebajikan professional), bersama kepimpinan Pas. Rugi tak berkesempatan untuk pergi.Menghitung2 di mana untuk ku tidur malam itu. Akhirnya AnW(Anjung Wave@Wahdah) menjadi pilihan.Tiba sekitar jam 11 lebih. Bertemu sahabat2 um yang dirindui. Terjumpa sahabat satu batch,Wave..Salleh rupanya bekerja di PTS publisher..Tak sangka.. Shakir pulak akan mula bekerja sebagai editor PTS bermula isnin,8 jun ini.Seronoknya.Ramai sahabat sama fikrah.

Mengenali pekerja PTS, yang ramai sama fikrah dan juga merupakan penulis PTS. Meronda2 ke booth buku2 lain, terima pula tawaran untuk menulis buku soalan dan latihan bagi subjek 'upper form'..Rezeki kah? Kebetulan syarikat penerbitan tiada penulis untuk subjek 'upper form'. Alhamdulillah3.


Ronda2 mencari buku yang ingin ku miliki. Akhirnya kutemui..

1) Turki Negara 2 Wajah :Pengkhianatan Atartuk Terhadap Dunia Islam (ps:beli dgn awe dulu xdpt2..he2)

2) Obama : Antara Islam,Israel dan Amerika
3) Novel Perempuan Batu (Kisah kejatuhan Khilafah Uthmaniyyah)

Seronoknya memiliki.....Alhamdulillah


6 Jun 2009


Terbang ke USIM Nilai, untuk pendaftaran kuliah Talaqqi Quran bermula 13 jun nanti. Terima kasih alang menjadi peneman setia. Seterusnya bergegas ke Stadium Melawati, Shah Alam..Muktamar PAS 55. Alhamdulillah akhirnya dapat bersama setelah menghubungi ramai shbt2 yang xdapat turun bersama. Seronok dan kesyukuran yang tidak tergambarkan..Yang paling best, ku temui buku yang setelah sekian lama ku cari, ku jumpai di gerai2 sekitar stadium, Cinta di rumah Hassan Albanna.
6 lebih balik, hantar alang dan ke AnW..Kemudian ke Gombak, tinggalkan kereta di rumah pakcik..Malam naik bas pulang kembali ke kampung. Ikutkan ati nak ikut Muktamar sampai habis..Tapi pertimbangkan mak dan keluarga di rumah...Terengganu menantiku..(",)..Menjadi 'driver' mak...hehe..5 ari di kampung, menyiapkan fail2 dan laporan 'oral test' pelajar2 yg blum ku sempat sentuh. Kemudian, blk ke selangor, new semester...menjadi pelajar kembali juga meneruskan kerjaya sbg pengajar...kena byk wat persediaan utk mengajar..dan byk prog2 nisa,mslimat jg brsm pemuda kaw.kuala langat menanti..Smoga terus diberi kekuatan. Terima Kasih Ya Allah...

No comments: