Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Berdasarkan Akta Hakcipta 1987:
Dilarang untuk mencetak, mengulang siar, mengambil, mencuri, menciplak, dan sebagainya tanpa izin daripada penulis.Hak cipta blog adalah terpelihara (Kenyataan ini hanya untuk penulisan saya dalam subjek 'karyaku' kerana melibatkan penghantaran ke media cetak.Penulisan lain tiada akta halangan.Dialukan penyebaran)

Sunday, June 07, 2009

::Ayuh bersama kepimpinan baru 2009-2011::


PRESIDEN (MTB)
Abdul Hadi Hj Awang , YB Dato’ Seri Tuan Guru Haji

TIMBALAN PRESIDEN
Nasharudin Mat Isa, YB Ustaz Haji

NAIB PRESIDEN
Tuan Ibrahim Tuan Man, Dato’ Ustaz(877)
Salahuddin Ayub, YB (824)
Mahfuz Omar, YB Dato' Haji (663)

AHLI JAWATANKUASA KERJA
Mohamad Nizar Jamaluddin, YAB Dato' Seri Ir (854)
Idris Haji Ahmad, Ustaz Haji (799)
Kamarudin Jaffar , YB Dato’ (769)
Azizan Abd Razak, YAB Dato’ Seri Ustaz (653)
Hasan Mohd Ali , YB Dato' Dr Hj (642)
Mohd Hatta Md Ramli, YB Dr. Haji (638)
Abdul Ghani Samsudin, Ustaz Haji(637)
Abu Bakar Chik, Dato’ Ustaz Haji (622)
Mohamed Hanipa Maidin, Sdr (619)
Amiruddin Hamzah, YB Dato' Ir. (606)
Lo’ Lo’ Haji Mohamad Ghazali, YB Dr. (589)
Ab Ghani Abdul Rahman, Ustaz Haji (584)
Dzulkefly Ahmad, YB Dr. (576)
Syed Azman Syed Ahmad Nawawi, YB Dr. (530)
Hashim Jasin, YB Ustaz Haji (522)
Mazlan Aliman, Sdr (513)
Taib Azamudden Md Taib, YB Ustaz Haji (508)
Mujahid Yusof Rawa, YB Dr. (488)

PEMERIKSA KIRA-KIRA
Mohd Rashidi Bin Hassan
Musaniff Abd Rahman


1) Memetik perbahasan ucapan dasar daripada perwakilan Terengganu, yang menyeru kepada semua pendokong serta penyokong bersama-sama dengan kepimpinan baru, thiqah dan wala' dengan keputusan majlis syura dan kepimpinan demi terus memperjuangkan akidah dan islam seiring dengan agenda utama yang perlu sama2 kita dibawa ; ISLAM MEMIMPIN PERUBAHAN!

2) Perbahasan Ust.Salahuddin, perwakilan wilayah, menyarankan supaya ahli memahami dan mendalami fiqh siyasi yang menggabungkan antaran kepimpinan ulama',tenaga professional dan aktivis. Gabungan secara asimilasi ketiga2 tenaga ini amatlah penting seiringan untuk mendepani cabaran mendatang.

Usah kita terpedaya dengan berita2 palsu,berita2 untuk memecahbelahkan kesatuan kepimpinan dan ahli. Kita bersatu demi ISLAM, bukan agenda2 palsu yang mementingkan hak individu dan kroni.

3) Perwakilan PAS Pahang, Ustaz Yusof Embong Bersesuaian dengan tema Muktamar Tahunan PAS Kali Ke-55 iaitu 'Islam Memimpin Perubahan',PAS Pahang menyeru agar kerajaan-kerajaan Pakatan Rakyat terutama di bawah pimpinan PAS supaya menggambarkan kesungguhan dalam melaksanakan kerajaan Islam.
PAS diseru agar turut membawa Kelab Penyokong PAS kepada ajaran Islam yang syumul."bukan sekadar membawa mereka menyokong perjuangan PAS. Dalam melaksanakan perubahan, PAS hendaklah sentiasa berpegang kepada dasar dan pegangan Islam yang sebenar," tambahnya.Kerajaan-kerajaan Pakatan Rakyat juga diseru agar memandang serius isu-isu judi, kelab haram dan juga arak sebagai usaha membentuk kerajaan Islam.

4)"Tugas tarbiyah perlu dikembalikan kepada Dewan Ulamak atau kerjasama dilakukan dengan dewan bagi memastikan tarbiyah menjadi agenda penting," ujar Ustaz Muhammad Mustafa ketika membentangkan perbahasan mempertegaskan hujah yang telah dikemukakan oleh wakil-wakil negeri dan dewan.
Usaha-usaha tarbiyah penting untuk melahirkan individu pelapis yang mampu menjadi pimpinan penting pada satu masa kelak.Perubahan yang sedang berlaku dalam iklim politik Malaysia memerlukan lebih banyak pimpinan berilmu dan berkebolehan dilahirkan bagi mengisi ruang-ruang tampuk pemerintahan ketika Pakatan Rakyat mengambil alih pemerintahan kerajaan pada masa hadapan.


ISLAM MEMIMPIN PERUBAHAN

No comments: