Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Berdasarkan Akta Hakcipta 1987:
Dilarang untuk mencetak, mengulang siar, mengambil, mencuri, menciplak, dan sebagainya tanpa izin daripada penulis.Hak cipta blog adalah terpelihara (Kenyataan ini hanya untuk penulisan saya dalam subjek 'karyaku' kerana melibatkan penghantaran ke media cetak.Penulisan lain tiada akta halangan.Dialukan penyebaran)

Wednesday, February 07, 2007

Kesedaran Bukan Kemaafan

Dalam perbualan mengenai 'tidak sedar diri' yang di bicarakan bersama AWAL dan WATIE Elite, AWAL telah bertanya mengenai 'anak-anak ikan' yang di bela oleh si Rosnah. Dengan selamba si Rosnah bertanya pada penonton studio tentang pernikahan Nabi dengan Siti Khadijah. Dialognya:

Rosnah: Berapa umor Nabi masa tu?
Penonton Studio: 25
Rosnah: Berapa umor Siti Khadijah?
Penonton: 40 Rosnah: Bukanke dah tua nak mampus tu!!??
Penonton: Clap..clap..clap... Dengan bersorak penonton bertepuk tangan mengiyakan. Siapa yang patut di persalahkan?

Terkedu mendengar istilah yang cukup ‘menghinakan’ ummul mukminin, Siti Khadijah r.a..Apa yang lebih menjelekkan..penonton bersorak mengiyakan.Susulan dgn isu kontroversi itu,JAKIM meminta Rosnah Mat Aris memohon maaf,buat kenyataan di media. Teringat kata-kata seorang ustaz,”kemaafan boleh diberikan..tapi apa erti sebuah kemaafan?..Keterlanjuran kata tidak akan berlaku apabila AKIDAH ISLAM padu di dalam hati.Inilah yang membimbangkan,ISLAM kini dipandang remeh dan dipijak-pijak oleh umat yang mengaku sbg ISLAM sendiri’..

Saya sangat kesal dan kecewa.Saya sifatkan seperti mencabuli hak peribadi saya’ (Salima,AF4..Kosmo 7 Feb ’07)

Salima AF4 menyatakan kekesalan dan merasa aib apabila gambarnya TIDAK BERTUDUNG DISIARKAN dlm rancangan FAIL SULIT ASTRO.Ianya mencabuli hak peribadi dan etikanya dalam berpakaian…Untuk lebih mudah..mencabuli PRINSIP DAN AJARAN ISLAM…


Dunia hanya memandang keseronokan, Rancangan SENSASI TV3, FAIL SULIT ASTRO memang mendapat tempat di hati peminat terutamanya UMAT ISLAM sendiri. Cukup dikesalkan ..MARUAH ISLAM DIGADAI DAN DIPERMAINKAN dengan nilaian untuk melariskan sambutan rancangan yang disiarkan dan tidak mustahil berebut-rebut untuk diiktirafkan pada anugerah-anugerah yang menjadi kegilaan producer hari ini.

MATLAMAT : HIBURAN!!!! MEKANISMA : ISLAM DIGADAIKAN!!!!

Satu persatu isu sensitif yang mencabuli dan menghina prinsip ISLAM timbul.Apa peranan KERAJAAN? Digesa mohon kemaafan dan ianya terhenti di situ sahaja.Dan ianya akan berulang lagi.Program-program hiburan terus disiarkan dengan penuh kebebasan dan semakin diperbanyakkan.INILAH MALAYSIA,NEGARA ISLAM HADHARI..ISLAM yang diperbaharui dan mengikut acuan nafsu dan hati.

Usah bicara tentang BUSH..usah bicara tentang BLAIR…lihatlah PIMPINAN KITA sendiri..Lihatlah NEGARA kita sendiri..

Assyahid Imam Hassan al-Banna berkata : ‘ Aku tidak tidur selama 40 hari 40 malam kerana memikirkan masalah ummat..tapi aku cukup sedih dan kesal apabila ku lihat para cendekiawan,para intelektual hanya bergembira,berbual-bual kosong dan melepak di kedai-kedai kopi memuaskan dan menjaga diri sendiri..KITA PULA BAGAIMANA??

Allahu ta’ala ‘alam.

No comments: