Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Berdasarkan Akta Hakcipta 1987:
Dilarang untuk mencetak, mengulang siar, mengambil, mencuri, menciplak, dan sebagainya tanpa izin daripada penulis.Hak cipta blog adalah terpelihara (Kenyataan ini hanya untuk penulisan saya dalam subjek 'karyaku' kerana melibatkan penghantaran ke media cetak.Penulisan lain tiada akta halangan.Dialukan penyebaran)

Tuesday, April 17, 2007

Kehilangan Yin..Keberkatan Solat Hajat


"Tiada kata-kata yang hendak diucap melainkan kesyukuran tak terhingga terhadap Ilahi," kata Shamsul sambil berkata hari ini mereka juga mengadakan kenduri kesyukuran.

Malah katanya, pertemuan semula yang penuh air mata itu adalah berkat doa siang dan malam mereka sekeluarga serta rakyat negara ini.

Ini katanya, termasuk pada malam Sabtu, 13 April lalu beliau bersama pemuda PAS dan jemaah lain melakukan solat hajat di Pengajian Kuliah Markas Tarbiah (Maktar), Taman Melewar, Gombak, yang diimamkan Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Ahmad Awang.

Sehubungan itu beliau mengucap ribuan terima kasih kepada rakyat Malaysia khasnya kakitangan Bank, bekas pelajar UiTM Arau, Perlis sesi 91/94, Persatuan Pengguna Islam Malaysia Malaysia (PPIM), Pemuda PAS, Ketua Pemuda PAS, Salahuddin Ayub dan Pemuda Umno.

Begitulah kenyataan bapa Nazrin setelah menemui anaknya(Nazrin,5thn) yang hilang selama 2 minggu pada sabtu,14 april 07 lalu selepas solat hajat 13 april 2007.Begitulah keberkatan solat hajat,usaha selama 2 minggu,heboh seluruh pelusuk malaysia,di war-warkan di media massa untuk mencari Yin yang hilang, akhirnya selesai solat hajat pada malam(jumaat),13 april..keesokannya Yin ditemui..Subhanallah..itulah kuasa Allah s.w.t..Peristiwa ini memberi pengajaran kepada semua umat islam khususnya Malaysia menunjukkan betapa pentingnya doa dan tawakkal kepadaNYA. Misteri kehilangan Yin masih menjadi tanda tanya..angkara siapa,kenapa..persoalan masih belum dirungkaikan.Semoga misteri kehilangan Yin membawa suatu hikmah bukannya timbul sebarang perselisihan,isu negara kerana melibatkan rakyat Myanmar.

-untuk maklumat lanjut refer akhbar2 semasa Malaysia-
sumber informasi terkini

No comments: