Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Berdasarkan Akta Hakcipta 1987:
Dilarang untuk mencetak, mengulang siar, mengambil, mencuri, menciplak, dan sebagainya tanpa izin daripada penulis.Hak cipta blog adalah terpelihara (Kenyataan ini hanya untuk penulisan saya dalam subjek 'karyaku' kerana melibatkan penghantaran ke media cetak.Penulisan lain tiada akta halangan.Dialukan penyebaran)

Friday, April 06, 2007

Demam 'season'


Di akhir semester ini pastinya ramai yang demam..demam final exam..termasuklah diriku..pelbagai perasaan berbaur dlm diriku,adakah aku mampu lakukan yg terbaik.adakah aku mampu memperbaiki kesilapan2 ku yang lalu, adakah aku mampu mengotakan janjiku pada bonda tercinta, memiliki ijazah dan ilmu yang boleh dibanggakan?..oh bonda, maafkan diriku..aku banyak melukai hatimu..

War VI waiting 4 me :
1) Physical Chemistry

(a) Thermodynamics (Assoc. Prof.Abdul Hamid)

(b) Quantum Mechanics ( Assoc.Prof Dr. Mohammad Noh)

(c) Kinetics ( Prof.Dr.Misni Misran)

2) Spectroscopy : Interpretation of Molecules (Assoc Prof Dr Ng Soon + Dr.Sharefuddin)

3) Laboratory Management ( Dr. Saadah)

4) Research in Education (Assoc Prof.Dr Loh)

5) Principle of Technology and Education ( Miss Umi Kalsum)

6) Teaching Methods in Biology ( Assoc.Prof Dr.Esther Daniel, role model teacher 4 me)

Ku pasti,semua sahabat2 ku khususnya di IPTA tanahair turut merasai bahang 'exam' ini.Keresahan dan kegelisahan menghantui diri terutama sahabat2 seperjuangan yang masanya banyak perlu dikorbankan dan dibahagikan antara gerak kerja Islam dan akademik.

Kata orang 'Jemaah yang utama,Akademik yang pertama'.Ku cuba berpegang padanya dan berusaha untuk menggapainya.Bukan mudah untuk merealisasikannya.

Buat semua sahabat2ku, ku tahu di saat-saat akhir semester ini, banyak taklifan yang kita pikul.Usaha pertarbiyyahan adik-adik kita perlu diteruskan,membentuk mata rantai yang telah dimulakan oleh Rasulullah s.a.w.Dan percikan saat peperangan di kampus,PRK telah mula dirasai.Banyak taklifan yang perlu kita laksanakan dan seimbangkan.Aku juga sebegitu.


Yakinlah wahai sahabatku,kita adalah insan pilihan.Insan pilihan untuk memikul segala amanah sebagai khalifah.Allah s.w.t. telah menyatakan " Allah tidak akan membebani seseorang melainkan dengan kesanggupannya'. Inilah keistimewaan kita berbanding insan lain.

Ku dedikasikan buat semua sahabat2ku yang tercinta, X-smkadg,x-Kmj especially my siblings (k.lg,k.ngah,k.lang,alang and adeq),X-all wise.net+ ukhwah.com (ku xprnh melupakn kalian smua), shbt2 alumni matrix, adik2 seusrahku yg tercinta di UM(along,angah,alang,ateh,acik,ude,anje,andak,adeq,usu+HG) dan juga adik2 usrahku (shera,fiza,sai dan naim) dan tidak lupa buat shbt2 ku yg tercinta di UM ini (10s 4 all everythin')..

USAHA+TAWAKKAL itulah senjata kita.

GOOD LUCK MY FRENS..ALL DA BEST!!PUT UR TRUST IN ALLAH.

-
Sahabatmu-

No comments: