Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Berdasarkan Akta Hakcipta 1987:
Dilarang untuk mencetak, mengulang siar, mengambil, mencuri, menciplak, dan sebagainya tanpa izin daripada penulis.Hak cipta blog adalah terpelihara (Kenyataan ini hanya untuk penulisan saya dalam subjek 'karyaku' kerana melibatkan penghantaran ke media cetak.Penulisan lain tiada akta halangan.Dialukan penyebaran)

Wednesday, November 04, 2009

::Novel Ubaidah(Part 2)::

Rahsia 2:132
Albaqarah 132 : ‘Ibrahim telah berwasiat kepada anak-anaknya dengan agama itu dan Ya’qub: Hai anak-anakku, sesungguhnya Allah telah memilih (agama) Islam untukmu,maka janganlah kamu mati, melainkan dalam keadaan muslim.

Baru kini difahami Sheikh Waqid maksud disebalik nombor 2:132 yang tertera pada kiriman faks Allahyarham Zanqi dahulu. Amanah kepadanya untuk memelihara dan mendidik Ubaidah dalam suasana Islam, menjadi muslim sejati. Kota Caisser, adalah jajahan sekular. Kota Caisser, tempat asal Zanqi, berusaha mencetuskan revolusi membawa kembali Islam,menyatukan saintis islam. Kota Caisser, walaupun dikuasai pemerintah Islam, tetapi dinaungi oleh kuasa Yahudi dan sekularisme menjadi pegangan.

Kini Ubaidah selamat bersamanya di sebuah kawasan terpencil, kawasan penduduk Islam yang masih berpegang teguh dengan akidah yang tulen, jauh dari Kota Caisser ibu kota negara Ashyf yang juga tanahair Sheikh Waqid, ulama’-ulama’ dan muslim setempat di kawasan terpencil, Sohara.

’Sheikh, Zanqi telah berpesan kepadaku, pada usia Ubaidah 11 tahun, Ubaidah perlu dihantar kepadaku,’ Sheikh Waqid menarik nafas dalam mendengar kata-kata Adam Nelson, abang kandung Zanqi yang berpegang kepada Talmut.

Barylien, negara Sir.Jeneral Adam Nelson yang tidak pernah berhenti untuk memerangi Islam. Yahudi yang tidak lagi mempercayai tuhan, atheism menjadi pegangan, materialisme dan kapitalisme didewakan. Yahudi membelakang tuhan berkurun-kurun lalu, membunuh nabi-nabi dek kerana kesombongan dan keangkuhan. Dan kehebatan sains teknologi dilaungkan adalah milik mereka, kehebatan mereka. Sungguh bongkak, sedangkan hakikatnya sains milik Islam. Kebenaran itu mereka sedari, kerana itulah saintis Islam yang tulen digeruni lebih-lebih dengan usaha Prof. Zanqi Aftah dan isterinya, Prof. Nihlah Farwah sejak bertahun-tahun yang lalu untuk memperkasakan kesatuan saintis Islam, ISS (Islamic Sciencetist Solidarity). Apatah lagi jaringan itu cuba diperluaskan dengan kerjasama kesatuan ulama’ sedunia. Pastinya Yahudi tidak akan berdiam diri. Tiada yang lebih menyelesakan mereka, melainkan hanya dengan bayaran darah dan nyawa.

Berat rasa di hati untuk dia melepaskan Ubaidah ke negara Yahudi itu suatu hari nanti. Mahu atau tidak, adiknya Farwah dan Zanqi semestinya telah menyediakan yang terbaik untuk Ubaidah, pewaris meneruskan usaha mereka yang telah dimusnahkan oleh tentera junta Barylien. Adam Nelson, bekas pegawai atasan Barylien adalah pilihan terbaik untuk melindungi keselamatan Ubaidah daripada buruan dan kecaman mereka.

No comments: