Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Berdasarkan Akta Hakcipta 1987:
Dilarang untuk mencetak, mengulang siar, mengambil, mencuri, menciplak, dan sebagainya tanpa izin daripada penulis.Hak cipta blog adalah terpelihara (Kenyataan ini hanya untuk penulisan saya dalam subjek 'karyaku' kerana melibatkan penghantaran ke media cetak.Penulisan lain tiada akta halangan.Dialukan penyebaran)

Wednesday, October 03, 2007

PRK UM : Penamaan Calon 26 Sep '07



PERARAKAN PRO MAHASISWA

Perarakan bermula jam 9 pagi, semua barisan calon PRO MAHASISWA (PMIUM dan UMANY) berarak daripada fakulti engineering menuju Kompleks Perdana Siswa(KPS)..Barisan calon PRO MAHASISWA disambut dengan iringan perarakan daripada penyokong PRO MAHASISWA di perpustakaan utama..


Pihak ASPIRASI kelihatan di hadapan dataran sains,Fakulti Sains.Pro Mahasiswa berkumpul di hadapan Jabatan Kimia selesai perarakan.ASPIRASI menunjukkan 'kehebatannya' dengan bunyi kompang yang agak sumbang dan tradisi "SAP' yang menjadi trademark hidup mereka..ASPIRASI bersama calon 'boneka' mereka dan juga 'banner' nama calon-calon mereka..JELAS menunjukkan ASPIRASI telah BERKEMPEN sebelum PENAMAAN CALON!!..


16 CALON ASPIRASI TIDAK SAH

ASPIRASI telah menghantar 16 calon tidak sah,melanggar syarat utama kelayakan bertanding, baki semester sekurangnya 2 sem. 16 calon ASPIRASI hanya tinggal 1 sem berbaki..PRO MAHASISWA tidak berdiam diri, bantahan dilakukan..bantahan berlarutan sehinggakan taklimat PRK disambung semula selepas solat terawih..tapi masih tiada keputusan diputuskan di pihak HEP..


PRO MAHASISWA MENANG TANPA BERTANDING

Bagi PRO MAHASISWA telah memenangi 4 kerusi di fakulti, 2 Akademi Pengajian Islam dan 2 Fakulti Undang-undang tanpa bertanding.ASPIRASI menang 2 kerusi di Pusat Kebudayaan, tiada calon di pihak PRO MAHASISWA...

PRO MAHASISWA BANGKIT!!

Isu 16 calon tidak sah dibantah habis-habisan..PRO MAHASISWA tidak akan berundur selagi KEADILAN dan PR BERSIH tidak dapat dituntut..PRK di bawah TNC baru,Pak Raie membawa satu pertempuran yang ironi dan menarik pada sesi ini..nantikan kesudahannya..



No comments: