Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Berdasarkan Akta Hakcipta 1987:
Dilarang untuk mencetak, mengulang siar, mengambil, mencuri, menciplak, dan sebagainya tanpa izin daripada penulis.Hak cipta blog adalah terpelihara (Kenyataan ini hanya untuk penulisan saya dalam subjek 'karyaku' kerana melibatkan penghantaran ke media cetak.Penulisan lain tiada akta halangan.Dialukan penyebaran)

Wednesday, October 03, 2007

PRK UM : Bantahan 16 Calon Tua


ASPIRASI BERPECAH


Pada sesi ini, ASPIRASI semakin lemah..permainan politik ASPIRASI lemah kerana pergolakan dalaman KEPALA-KEPALA ASPIRASI..

Setelah Razali tak dapat kenaikan pangkat di UM..beliau ke UNISEL sebagai NC Kehilangan RAzali di UM sukar untuk UMNO menyusup masuk ke kampus, hanya tinggal beberapa orang kuli UMNO seperti Wira,Kalam dan beberapa yang semakin hancur.

Pergolakan dalaman bermula setelah Annurdin menghantar surat letak jawatan sebagai Master kolej 12th kepada NC..Wujud perebutan kuasa antara Wira(Master 9th),Roslan Nik (Peg HEP) dan Annurdin (Membuat rayuan semula) untuk menjadi Master 12th bagi menagut keuntungan di kolej 12th yang bernilai berjuta-juta

ASPIRASI hilang pelapis. junior-junior ASPIRASI boneka tak boleh diharap kerana itu ASPIRASI calonkan ramai SENIOR2. Kerana pergaduhan orang atasan ASPIRASI,berlaku perpecahan calon di kerusi umum..puak Annurdin membawa calon seperti Afendi tanjong,Firdaus Arham n lain2,Wira mempertaruhkan Mohamed Zul Fadli Khairuddin, walaupun mereka adalah calon tahun akhir.


PRO MAHASISWA MEMBANTAH!
Setelah di peringkat Pak Raie dan HEP tidak meluluskan bantahan PRO MAHASISWA, pada 28 sep, jam 3 pm semua pendokong dan penyokong PRO MAHASISWA berhimpun di hadapan Kolej 9th, berhadapan dengan Wira membantah 16 calon tua dan membongkarkan penyelewengan Wira selama ini..Tetapi Wira dan konc0-konconya hanya menjerit,berselindung di sebalik pagar kolej, tidak berani berhadapan dan menjawab bantahan PRO MAHASISWA..ASPIRASI boneka..mempertahankan Wira nya dengan penuh 'taqlid'...tidak sedar mereka ditipu, diperkudakan oleh Wira untuk kepentingan peribadi..

Acara kemuncak PRO MAHASISWA membakar salah satu 'banner' calon tua ASPIRASI sebagai bantahan terhadap 16 calon ASPIRASI tidak sah..Kehadiran KOSMO membuat liputan..tetapi yang tersiar di akhar muka depan KOSMO hanyalah memutar belitkan fakta..terpampang "MAIN KOTOR'..menuduh PRO MAHASISWA main kotor tanpa sebarang ulasan dan penerangan terhadap bantahan PRO MAHASISWA..

Bantahan bersurai secara aman dengan kehadiran polis dan juga pegawai keselamatan jam 4 lebih..ASPIRASI 'pengecut' hanya berteriak seperti dalam penjara..itulah ASPIRASI yang ingin dilahirkan oleh puak Wira,Kalam..HEP..


No comments: