Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Berdasarkan Akta Hakcipta 1987:
Dilarang untuk mencetak, mengulang siar, mengambil, mencuri, menciplak, dan sebagainya tanpa izin daripada penulis.Hak cipta blog adalah terpelihara (Kenyataan ini hanya untuk penulisan saya dalam subjek 'karyaku' kerana melibatkan penghantaran ke media cetak.Penulisan lain tiada akta halangan.Dialukan penyebaran)

Monday, September 24, 2007

PRK:Penantian Berakhir.. Tempur Bemula


Petikan Berita Harian (sabtu,22 september 07)

Pilihan raya kampus ditetapkan 2 Oktober

Penamaan calon 26 September, semua MPP dibubar Isnin ini .HARI mengundi bagi memilih Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) 2007/2008 semua institusi pengajian tinggi awam (IPTA) ditetapkan pada 2 Oktober depan, manakala penamaan calon pada 26 September ini. Pengerusi Jawatankuasa Naib Canselor/Rektor IPTA, Prof Datuk Dzulkilfi Abdul Razak, berkata berikutan itu, semua MPP 2006/2007 akan dibubarkan Isnin ini.

Pembubaran MPP Isnin,24 September 2007.

Katanya, tempoh berkempen bagi pemilihan kali ini ditetapkan selama enam hari, lebih panjang berbanding sesi sebelumnya iaitu hanya tiga hari.

"Sebanyak enam hari diperuntukkan untuk tempoh berkempen bermula dari tarikh pengumuman calon yang disahkan bertanding sehingga jam 11.59 malam pada 1 Oktober 2007," katanya dalam satu kenyataan, semalam..

Dzulkifli berkata, pihaknya yakin garis panduan itu akan memberi ruang seluas-luasnya untuk calon bertanding secara adil dan saksama..

Inilah medan pertempuran Mahasiswa..untuk menguasai proksi utama universiti dalam memastikan kecemerlangan Mahasiswa,medan da'wah..medan amar ma'ruf nahi munkar.

Kita nantikan samada sistem pilihanraya betul-betul adil dan saksama seperti 'diperkatakan'.2 Oktober 07 penentu segalanya.


~NEW GENERATION FOR NEW UM~

No comments: