Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Berdasarkan Akta Hakcipta 1987:
Dilarang untuk mencetak, mengulang siar, mengambil, mencuri, menciplak, dan sebagainya tanpa izin daripada penulis.Hak cipta blog adalah terpelihara (Kenyataan ini hanya untuk penulisan saya dalam subjek 'karyaku' kerana melibatkan penghantaran ke media cetak.Penulisan lain tiada akta halangan.Dialukan penyebaran)

Friday, August 28, 2009

:: Monolog Ramadhan ::



Sesekali menyedari
Pada senja yang merah ini
Aku tidak mahu lagi berbicara
Tentang sisa kenangan lalu
Menyingkap tabir sejarah
Yang merobek hati luka berdarah
Memungut kasih yang tak kesampaian
Resah gelisah dimain perasaan
Sesekali menyedari
Pada malam yang dingin ini
Lebih baik aku menghitung
Dosaku yang menggunung
Renung ke dalam diri
Jenguk hatiku yang kotor
Bertasbih,bertahmid, sujud dan syukur
Lalu kuhadapkan wajahku padaNya
Berserah diri mengharap simpati
agar aku diampuni

Sesekali pada subuh yang hening ini
Kusedari siapalah aku
Kalau hanya seorang hamba
Hidup mati ditentukan Allah
Punya diri tak selamanya...
Punya kehidupan tapi sementara.....

~KMJ 2003~
~7 Ramadhan 1430H (28.08.09)~

No comments: