Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Berdasarkan Akta Hakcipta 1987:
Dilarang untuk mencetak, mengulang siar, mengambil, mencuri, menciplak, dan sebagainya tanpa izin daripada penulis.Hak cipta blog adalah terpelihara (Kenyataan ini hanya untuk penulisan saya dalam subjek 'karyaku' kerana melibatkan penghantaran ke media cetak.Penulisan lain tiada akta halangan.Dialukan penyebaran)

Saturday, June 23, 2007

Melakar Cinta Yang Satu...

Terdetik untuk saya menyatakan falsafah di sebalik header blog saya ini “Melakar Cinta Yang Satu”..Mungkin ada yang sekali terbaca..beranggapan bait kalimah ini “jiwang”…(“,)..tak dinafikan nampak sebegitu..

Sambungan Header…(Falsafah SATU)

Melakar Cinta Yang SATU ,SATU wadah…SATU perjuangan..SATU matlamat..SATU akidah..SATU kesatuan..SATU kebenaran…

Tersirat sejuta maksud atas kalimah SATU yang saya pilih…dan dari sejuta..hanya kepada SATU…ALLAH…

A) Sempurnakan yang SATU

Bermula dari SATU, apabila memiliki SATU..sempurnakanlah dahulu SATU sebaiknya..sebelum menambah angka-angka lain…

“ Jangan jadi seperti anjing dan bayang-bayang”

B) Jangan Hilangkan SATU

Formula saya bagi,antaranya :
6-1 =0 atau 5-1=0 atau 3-1=0...dan banyak lagi..apabila hilang SATU..jadi 0..

C) Jangan Biarkan SATU

Jangan biarkan permulaan SATU..membawa kemasfasadan (kerosakan)

’Kerana nila SATU titik, rosak susu sebelanga”

D) Kembali kepada SATU

Dari SATU...bertambah angka...dan akan kembali kepada SATU..

Contoh :

i) Dari SATU kehidupan dunia lalui banyak kehidupan akan kembali SATU kehidupan abadi

ii) Dari SATU cinta dapat banyak cinta untuk menuju/kembali SATU cinta

E) Teori falsafah SATU saya

(SATU) {apa sahaja operasi matematik} ( angka /versatil cara) = (SATU)

Falsafah Sebalik Falsafah

Saya akhiri coretan ini dengan SATU persoalan..yang mungkin membawa banyak jawapan..dan mungkin ianya akan kembali kepada SATU jawapan...

”Apakah yang anda faham dari A-E yang saya sampaikan??”

Saya kira..akan berlaku persamaan sebegini pada sahabat-sahabat..utk dptkan jawapan

Persamaan 1 ( kurang faham)

SATU persoalan = Banyak persoalan

Banyak persoalan= SATU senyuman / SATU kepuasan

Persamaan 2 ( Sudah faham)

SATU persoalan = SATU senyuman / SATU kepuasan

Contoh SATU saya :

Da’wah <_____pelbagai> = ISLAM

  • SATU usaha da’wah...melalui pelbagai method(lbh dar SATU) hnya untuk menuju ..membawa..kepada SATU kebenaran ISLAM..

p/s : Sila komen jika ada pandangan, tidak bersetuju coretan ini..kerana coretan ini hanya hasil dari SATU pemikiran..(”,)

”SELAMAT BERSANTAI DAN SELAMAT BERFIKIR”

No comments: