Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Berdasarkan Akta Hakcipta 1987:
Dilarang untuk mencetak, mengulang siar, mengambil, mencuri, menciplak, dan sebagainya tanpa izin daripada penulis.Hak cipta blog adalah terpelihara (Kenyataan ini hanya untuk penulisan saya dalam subjek 'karyaku' kerana melibatkan penghantaran ke media cetak.Penulisan lain tiada akta halangan.Dialukan penyebaran)

Monday, March 15, 2010

Merengkuh coretan diri


Alhamdulillah semalam selesai program GENESIS (generasi smart solat) di masjid nur hidayah, sri cheeding..terima kasih buat adik2 fasi yg membantu, pihak masjid dan shbt2 nisa yg bertungkus lumus..tapi sayangnya, program kami dihadiri oleh 2 orang 'umno' yang nampak seperti bertopeng 2muka..ntah bagaimana pihak fasi muslimin boleh mengajak mereka menjadi fasi program kami n handel slot muhasabah..gaya islami ditunjukkan, xpasti adakah ada agenda lain di hati mereka..yang peliknya sentiasa je dpt mklumat ttg prog kami...ish..meluat rasa di hati...sempat lagi depa nak 'sangkut' dgn muslimat kami...sempat lagi selesai program, ajak adik fasi muslimin ke program umno...wah..nmpk sngat ad agenda lain...

genesis dh selesai..fokus kpd HANIS (hari nisa kuala langat) yg perlukan komitmen tinggi...sponsor dan bhgn jualan msh belum setle, permainan&pertandingan..xterbayang pelaksanaan prog nanti mcm mana..moga sempat laksanakan perancangan dlm kesibukan lain dgn baik...tugasan master kena submit 2 hari lagi, kena cepat siapkan modul2 kaunseling...recording sesi kaunseling belum sempat buat, praktis belum lancar..transkrip temuramah ekspektasi remaja belum sempat dibuat...3 minggu lagi..exam final...wah, begitu cepat masa berlalu...study satu pun belum sempat disentuh...moga yang dikejar tidak ketinggalan..dikendong xkeciciran...

bermula minggu depan, ku bertukar mengajar ke sesi pagi...50-50 dlm hatiku, ada suka, ada xsuka...yg penting xpasti mengajar apa!! kakak2 kt sek dh takut2kan mb ajar english lagi!! wah pengsanlah kalau mengajar menengah atas....hancur students skali dgn teacher...yg xleh dibayangkan..klo ku yg kecik ni nnti 'dilenyek' oleh pljr2 laki yg besar2...huh..papepun jdual hidup akan berubah..hari kuliah..kena keluar ke sekolah seawal 6 pagi...perjalanan amik masa 1 jam/ lebih dari bangi-banting + jem waktu pagi...pasti aku kepenatan, sistem biologi badan msh belum mampu biasakan diri...sama spt aku menjaga spm dulu, kepenatan dan mengantuk waktu drive..sgt...kena minum kopi byk2 waktu pagi pasti....

Dlm kesibukan tuntunan kerja+master+jemaah dan sbg abid..kdg2 fikiranku ttp terfikirkan ssuatu yg mb diperlukn smua dlm idup...ttp entahlah, tb2 terasa kembali luka2 yg semalam...ati terasa serik amat...bak kata melly goslow..'aku mahukan cinta yg halal'...yup, aku mahukan hnya yg halal...xd spt kisah2 lalu..bila ku fikirkan kesinambungan perjuangan..aku menjadi takut utk memikirkan soal ini..mana lebih penting..perjuangan atau kawen???...kawen pelengkap agama...tp aku xnak perjuangan utk ku bantu islam terhenti krn kawen...aku mahu bantu wlau hnye sekelumit..lebih2 lagi dgn teman idup yg xmemahami semua itu...lebih baek xkawen kan?? atau mcm mana?? aku xmahu memikirkan semua itu...aku penat...penat ya Allah..satu demi satu.....aku hanya mampu menjawab..insyaAllah kalau ad jodoh xkemana...insyaAllah pabila sampai waktunya...aku xmnyesal menolak sgala yg hadir..menanti yg xpasti...krn aku yakin smua 2 jwpnku dpt dariNya...aku hanya mampu trus berdoa n berdoa dan pastinya ku xpasti bilakah akan termakbulnya atau adkh akan termakbul? Allah Maha Penyayang, hanya DIA satu2nya tempat yg aku mengadu...tiada siapa yg lain mengetahui sgala di hatiku..AllahuRabbi

berhenti di sini...lupa nak kena siapkan bahan utk slot skill belajar, skill mengingat, membaca dan menulis nota utk program skil pembelajaran pelajar tingkatan 2 sekolah nanti..get ready to give talk 2 beloved students....

Hidup...teruskan selagi diberi nafas utk bernyawa...tgk kepada apa yg dimiliki..jgn tgk apa yg ilang dari diri...wlau 2lah yg sring ditangisi...Allah sentiasa bersama..insyaAllah




No comments: