Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Berdasarkan Akta Hakcipta 1987:
Dilarang untuk mencetak, mengulang siar, mengambil, mencuri, menciplak, dan sebagainya tanpa izin daripada penulis.Hak cipta blog adalah terpelihara (Kenyataan ini hanya untuk penulisan saya dalam subjek 'karyaku' kerana melibatkan penghantaran ke media cetak.Penulisan lain tiada akta halangan.Dialukan penyebaran)

Wednesday, April 30, 2008

::Imtihan Kehidupan::


Bismillahwalhamdulillah..lama tidak mencoret dek kesibukan dunia..dunia yg mampu menjadi fitnah,mengheret kita ke neraka..nauzubillah..moga2 urusan dunia yang kita sibukkan adalah tanaman untuk dituai di akhirat kelak..ameen..


Alhamdulillah imtihan terakhir di kampus sudah berakhir..natijahnya wallahua'lam..hanya kepada Allah diri ini bertawakkal..beberapa bulan lagi biiznillah dapatlah menerima segulung ijazah bersama sahabat-sahabat seperjuangan yang lain..duk fikirkan, duk bermain di kepala ni..apa yang aku akan lakukan selepas ini? di mana akan ku berkhidmat selepas ini? di mana,ke mana, bagaimana da'wahku selepas ini? Banyak benar persoalan..Banyaklah juga impian yang ingin digapai..dengan ilmu yang terlalu cetek..dengan amal yang xtermampu diungkap (manakah yg diterima?)..bagaimana,bagaimanakah diriku selepas ini?


Antara tuntutan diri & tuntutan ummah


Benarlah apa yang dikata..dunia kerjaya bukanlah seindah yang disangkakan..pasti banyak cabarannya..duk fikirkan, rasa gerun menerjah..ujian untuk istiqomah pasti mendatang..antara masa menghambat, terpesona dengan wang,kejar terus mengejar mengumpul harta, wah..benar-benar menggerunkan..jika futur semakin menghampiri..apakan daya, hati dan jasadi ini milik Yang Esa..kepadaNya ku berserah untuk ditetapkan iman..diberikan kekuatan untuk istiqamah dalam perjuangan ini..Tidak lupa untukku ucapkan tahniah buat sahabat-sahabat yang berada di bidang kerjaya, masih istiqamah dalam perjuangan ini..Mabruk!!


Mabruk buat Sahabat yang membina Bait Almuslim


Di tahun-tahun akhir begini, banyaklah undangan diterima..fi kulli hal, ucapan tahniah buat semua sahabat tersayang yang bakal mendirikan Bait Almuslim..Allah Maha Pemurah..Murahnya rezeki antum/antunna..Ana turut tumpang gembira.Hanya doa sebagai pengirim diri jika tidak mampu menghadiri..Poning den, xtau nak pi yg mano satu nih..


Kehidupan menuntut Kesabaran


Tanpa sabar,tiadalah kehidupan..Latihlah diri dalam setiap saat menempuh kehidupan..Sabar,Sabar,Sabar...salah satu zikirku setiap kali dada didesak dengan ketidaksabaran memburu impian..Ingatkan diri, jika Allah izinkan, jika kehidupan sekarang lebih mendekatkan diri kepada Allah berbanding dengan kehidupan yang diimpikan, biarlah hidup ini sebegini..Cuma satu..satu dipohon, agar Allah tidak gugurkan diri ini dalam medan perjuangan..kerana tapisan Allah terhadap hambaNya yang terpilih dalam perjuangan ini tidak pernah berakhir..Maha Suci Allah yang mengaturkan segalaNya..DaripadaMu diriku datang..KepadaMu jua ku akan kembali..Doakan ku jua sahabat!!!...

No comments: