Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Berdasarkan Akta Hakcipta 1987:
Dilarang untuk mencetak, mengulang siar, mengambil, mencuri, menciplak, dan sebagainya tanpa izin daripada penulis.Hak cipta blog adalah terpelihara (Kenyataan ini hanya untuk penulisan saya dalam subjek 'karyaku' kerana melibatkan penghantaran ke media cetak.Penulisan lain tiada akta halangan.Dialukan penyebaran)

Friday, September 18, 2009

::Salam Eidulfitri 1430H::






Salam Lebaran
Di bulan syawal yang mulia ini saya mohon sejuta kemaafan kepada semua sahabat2 atas kekhilafan dan keterlanjuran..Maaf zahir dan batin..

Bermaafan di Aidilfitri

MAAF zahir dan batin adalah ungkapan yang begitu sinonim dengan sambutan Syawal yang mulia di samping ucapan Selamat Hari Raya. Bahkan Hari Lebaran ini bagaikan tidak sah dan hilang serinya kalau tiada budaya bermaaf-maafan.

Sebenarnya amalan bermaafan ini ada sandarannya dalam syarak dan ia amat berkait rapat dengan manifestasi fitrah atau kesucian daripada kotoran noda dan dosa, apatah lagi setelah sebulan kita beribadat dan bertaubat kepada Yang Esa. Cuma, itu hanya dosa kita dengan Allah. Bagaimana halnya pula dosa-dosa kita sesama manusia?

teruskan membaca di

http://rampaiseri.wordpress.com/2007/10/12/bermaafan-di-aidilfitri
oleh Ust.Nidzamuddin Zakaria,Tim.Dekan FPQ,USIM (Pensyarah Qiraat subjek)

No comments: