Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Berdasarkan Akta Hakcipta 1987:
Dilarang untuk mencetak, mengulang siar, mengambil, mencuri, menciplak, dan sebagainya tanpa izin daripada penulis.Hak cipta blog adalah terpelihara (Kenyataan ini hanya untuk penulisan saya dalam subjek 'karyaku' kerana melibatkan penghantaran ke media cetak.Penulisan lain tiada akta halangan.Dialukan penyebaran)

Monday, July 07, 2008

PROTES 2008 MENGECEWAKAN


Rasulullah s.a.w. bersabda:
"Demi Allah yang diriku berada di tangan (dalam Kuasaan-NYA) hendaklah kamu menyuruh yang makruf dan melarang kemungkaran; jika tiada Allah akan menimpa ke atas kamu siksa-Nya, kemudian kamu berdoa kepada-Nya tetapi doa kamu tidak akan diperkenankan.” [Hadis Riwayat Abu Daud.]

SUASANA KECOH




PROTES 2008 yang menjanjikan kehadiran 1 juta rakyat yang bersatu hati menentang kezaliman sekadar tinggal sebuah kekecewaan...Di manakah silapnya?..angka bukanlah menjadi ukuran, tetapi yang lebih disesalkan dengan 'program' PROTES yang di anjurkan..Walaupun saya tidak turun bersama kerana dilanda wabak demam, mungkin ada hikmahnya..

Demonstrasi di dalam Stadium Kelana Jaya, pada awalnya telah menjadi kepelikan..siapakah yang akan melihat hasrat hati rakyat?? Berbanding DEMO BERSIH diadakan di jalanan, perarakan menuju Dataran Merdeka yang dihadiri ratusan ribu rakyat..

Konsert Demonstrasi pertama kali diadakan seperti jom heboh, tidak hairan mengapa unit amal dan pemuda PAS menarik diri..Ditambah dengan pemakaian,penampilan dan aksi yang tidak senonoh daripada penyanyi telah menimbulkan kekecohan dan kontroversi...sungguh memalukan..

"Penonton di Stadium Kelana Jaya bertindak membaling botol air ke arah pentas kerana membantah tindakan penyanyi kumpulan Carburator Dung menunjukkan punggung ke arah mereka.

Peristiwa berlaku ketika penyanyi tersebut menyampaikan lagu terakhir bertajuk Jilat. Selain beberapa kali menunjukkan punggung, penyanyi itu turut menarik-narik seluar dalamnya."
(petikan dari kampusnegara.net)

Nauzubillah..moga kita dijauhkan dari laknat Allah

PERBANDINGAN JOM HEBOH

PROTES 2008 boleh ditukar kepada JOM HEBOH 2008...JOM HEBOH di Stadium Kelana Jaya dihadiri 5000 rakyat..tetapi JOM HEBOH pada hari yang sama di Danga Bay, Johor Bharu dibanjiri 500,000 peminat...rakyat masih belum sedar....




No comments: