Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Berdasarkan Akta Hakcipta 1987:
Dilarang untuk mencetak, mengulang siar, mengambil, mencuri, menciplak, dan sebagainya tanpa izin daripada penulis.Hak cipta blog adalah terpelihara (Kenyataan ini hanya untuk penulisan saya dalam subjek 'karyaku' kerana melibatkan penghantaran ke media cetak.Penulisan lain tiada akta halangan.Dialukan penyebaran)

Wednesday, July 25, 2007

'Stupid' Debate..Memalukan


Gempar & Memalukan

Pada 13 Julai 07..pengisian minggu interaksi kolej kediaman ke-12, UM..menggemparkan mahasiswa kampus..Stupid Debate iaitu salah satu aturcara yang dimasukkan ke dalam Minggu Interaksi ..Tajuk yang dibincangkan cukup mengaibkan..dan menampakkan di mana nilai keintelektualan sebenar mahasiswa uniperdana ini..

Antara topik yang dibahaskan:
a) Seks selepas makan VS Seks sebelum makan
b) Seluar pendek atau kain untuk turun ke kafe
c) Badan berbulu lebih baik dari badan tiada bulu
d) Spiderman lebih hebat dari cicakman
e) Makan lebih baik dari tidur

Isu 'stupid debate' ini mendapat respon oleh seorang ibu pelajar UM dan juga disiarkan dalam Harakahdaily..

Luahan MAMA TERGURIS:

Sebagai seorang ibu, saya benar-benar terkejut apabila anak gadis saya yang merupakan seorang graduan di universiti bertanyakan soalan yang berbunyi, “Mak, mana yang lebih bagus, seks sebelum makan atau seks selepas makan?” Hancur luluh hati saya apabila seorang gadis desa yang merantau ke ibu kota bertanyakan soalan yang sebegitu jelik dan mengaibkan.
Apabila ditanya, anak saya juga mengaku bahawa topik-topik perbincangan sebegitu sudah menjadi suatu kebiasaan di sana.
Air mata saya hampir menitis apabila dia menyatakan bahawa ada satu program yang dinamakan Stupid Debate telah diadakan di kolej kediamannya sempena Minggu Interaksi, Kolej Kediaman ke-12 secara terbuka di kafe kolej berkenaan.
Banyak lagi topik ‘hangat’ yang telah dibincangkan selain tajuk itu, sehingga kita tertanya-tanya apakah sebenarnya yang sedang berlaku di universiti kita sekarang?
Adakah anak-anak kita diajar untuk menjadi tidak senonoh dengan perkara-perkara yang sebegitu keji?
Tambah memilukan lagi, menurut anak saya, malam berikutnya, ada tayangan perdana yang menayangkan beberapa filem dari malam hingga ke subuh.


Baca lagi : http://www.pmium.org/v100/modules.php?name=News&file=article&sid=460

Kenapa Berlaku?

Mungkin ini adalah satu strategi menjelang PRK dan melibatkan perebutan jawatan utama UM..banyak disebaliknya...adakah ini satu permainan yang menarik?..PMIUM perlu bijak mengatur strategi..ISLAM Power!!...Student Power!!

1 comment:

Nurul 'Izzah said...

astaghfiruLLah..

dah takde topik lain ke para penganjur debate tu?kot ye pun nak bahaskan benda yang 'stupid' sangat, janganla sampai nak bahas benda2 yg tak senonoh..shameful!