Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Berdasarkan Akta Hakcipta 1987:
Dilarang untuk mencetak, mengulang siar, mengambil, mencuri, menciplak, dan sebagainya tanpa izin daripada penulis.Hak cipta blog adalah terpelihara (Kenyataan ini hanya untuk penulisan saya dalam subjek 'karyaku' kerana melibatkan penghantaran ke media cetak.Penulisan lain tiada akta halangan.Dialukan penyebaran)

Tuesday, February 19, 2008

:: PMN di Kepala Batas? ::

PAS akan tanding di Kepala Batas, PMN dijemput bantu

Oleh Mohd Sabri Said

aKEPALA BATAS, 19 Feb (Hrkh) -
PAS tetap akan meletakan calon di Parlimen Kepala Batas menentang Presiden Umno, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi kata, Pesuruhjaya PAS Negeri Pulau Pinang, Ustaz Saleh Man.

Beliau ketika diminta mengulas ura-ura Parti Mahasiswa Negara (PMN) yang mahu meletakan calon menentang Dato' Seri Abdullah sambil meminta PAS mengkaji balik penyertaan menentang orang nombor satu Umno itu menambah, semuanya telah diputuskan oleh PAS Pusat kerana PAS mempunyai asas yang kuat untuk memberi isyarat kepada Perdana Menteri bahawa kerusi itu tidak selamat lagi di duduki.


"Semuanya telah selesai tentang nama calon di Pulau Pinang dan gerakan sekarang menumpukan ke arah jentera supaya turun padang memberikan penerangan terhadap rakyat di peringkat akar umbi, " ujarnya.

Bagaimanapun Ustaz Salleh mengalu-alukan sokongan PMN untuk bekerjasama di samping membantu mendekati pengundi di parlimen tersebut.

Tidak bertanding terangnya, bukan bermakna tidak boleh bercakap mengenai dunia siswa bahkan lebih daripada itu kerana PAS Pulau Pinang akan memberi ruang untuk PMN berceramah serta menyebarkan risalah kepada rakyat terutamanya generasi muda.

"Kita menyokong hasrat mereka (PMN) tetapi bertandinglah di tempat lain seperti di Jeli berhadapan dengan Menteri Pengajian Tinggi, Dato' Mustaffa Mohamad atau dengan Menteri Pelajaran, Dato' Seri Hishamuddin Husein di Johor. Itu baru kena sasaran, " katanya.

Bercakap megenai pengumuman nama-nama calon, PAS Pulau Pinang akan membuat pengumuman dalam tempoh dua hari lagi atau pada malam sehari sebelum penamaan calon pada 24 Februari ini.

Apa yang penting sambungnya, terdapat beberapa muka baru dikemukakan oleh PAS Pulau Pinang untuk berhadapan dengan calon Umno di enam kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) dan dua parlimen.

Sambungnya, calon muslimat juga akan dipertandingkan oleh PAS kali ini berbanding dulu tiada calon muslimat yang dinamakan.

"Semua pihak jangan kalut untuk mengetahui siapa calon PAS sebenarnya tetapi yang penting ialah gerakerja yang bersepadu dan mantap," jelas beliau selanjutnya. - mks

1 comment:

Howard Finance said...

Hello,

Do you need Financing ?
Business or Personal loan ?
Do you want to Refinance your business?

We are a reputable Financial Institution that can assist you in reducing monthly installment so our customers have affordable repayment options as well as room to breathe when it comes to the end of the month. Contact Mail: Howardfinancialaid@yahoo.com

Our loans are well insured for maximum security is our priority. Are you losing sleep at nights worrying how to get a legit loan lender ? we can help with low interest rate of 4%. We are credible and details are strictly confidential. We offer loan at 4% interest rate only.

If interested, contact us today for more details on how to get started with your desired loan amount.

Contact Mail: Howardfinancialaid@yahoo.com

Best Wishes.