Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Berdasarkan Akta Hakcipta 1987:
Dilarang untuk mencetak, mengulang siar, mengambil, mencuri, menciplak, dan sebagainya tanpa izin daripada penulis.Hak cipta blog adalah terpelihara (Kenyataan ini hanya untuk penulisan saya dalam subjek 'karyaku' kerana melibatkan penghantaran ke media cetak.Penulisan lain tiada akta halangan.Dialukan penyebaran)

Saturday, June 20, 2009

..Hadiah Dari Beijing::

Bismillahwalhamdulillah

Cantik ku terima hadiah dari Beijing, Red Bracelet with Very Cute Bag.Thanks ya Gao Zhie atau lebih dikenali sebagai Emma. Walau tak pernah sampai ke Beijing, dapat cenderamata dari sana pun dah cukup.(",).Emma merupakan pelajar TESL Ukm yang berasal dari Beijing,China. Praktikal di sekolahku dan mengambil kelas ku, 2C.

'Aimi, ni cikgu praktikal dari China. Bimbing dia. Fully english speaking,' Cik Aspa,PK petang memberiku jadual. Ku memandang k.Nazrah.
'Wah, akak! Mcm mana ni? Dahla 'speaking' hancur..'

So far, not bad..i've try to speak with Emma. Mula2 susah jugak nak faham 'slang' Em
ma. Yela, di Beijing di belajar English US, Malaysia belajar English British..campur pulak 'slang' chinese...pelbagai jenis 'pronoutation' jadinya..But, its fun for me.


Observed

Sebagai guru pembimbing(yg sbnrnya xlayak pun), kenalah 'observed' p&p Emma at least 1x seminggu..Masuk sahajalah walau tak layak..Nanti nak bagi komen,nak bincang dengan supervisor,lecturer Emma. Masuk 2C, mulalah pelajar2 ni, terutama yang laki sibukla nak tanya...

'Bila Teacher masuk kelas balik? Tak fahamla Teacher.' yela Emma mmg xfaham Melayu dan xpandai cakap Melayu.


'Tengoklah, kalau teacher rajin, teacher masuklah,' saja main2 dgn student tu. Nak tergelak pun ada. Dulu bila kita ajar, xpernah nak duduk diam, nak senyap. Sekarang ni sibuk lak nak tanya,bila nak ajar mereka balik..Ku sekadar tersenyum. Dalam hati (mcmla teacher Aimi ni pandai ngajar sangat..)

Papepun, seronok juga jadi guru pembimbing. Bukan seronok tgk salah cikgu praktikal, tapi seronoknya dapat belajar dari kelebihan,kekuatan dan kelemahan dia. Apa yang die lemah,maybe itu jugak yang kita lemah. Jadi dapatlah untuk perbaiki diri sendiri. Apa kelebihan dia, cuba ikut...

Anyway THANKS EMMA...I ALSO LEARN FROM YOU...
YOU ARE BETTER THAN ME..

1 comment:

Khairy Junoh said...

Emma tu Muslim ke Non-Muslim???