Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Berdasarkan Akta Hakcipta 1987:
Dilarang untuk mencetak, mengulang siar, mengambil, mencuri, menciplak, dan sebagainya tanpa izin daripada penulis.Hak cipta blog adalah terpelihara (Kenyataan ini hanya untuk penulisan saya dalam subjek 'karyaku' kerana melibatkan penghantaran ke media cetak.Penulisan lain tiada akta halangan.Dialukan penyebaran)

Friday, December 19, 2008

Pemergian Wartawan Keadilan


Laporan akhbar Sinar Harian, 19 Dis 2008 :

Ketua Angkatan Muda Keadilan, Shamsul Iskandar Mohd Akin menyifatkan pemergian Mohd. Syukree Hussin,28, penulis dan wartawan akhbar "Suara Keadilan' yang kembali ke rahmatullah rabu lepas, 17 Disember 08, satu kehilangan besar buat PKR dan juga dunia kewartawanan.

Sebagai penulis muda,Allahyarham menunjukkan komitmen yang baik serta seorang yang berpandangan kritis dengan membawa isu semasa dalam penulisannya.

Pulau Serai, Dungun, Terengganu..
Jenazah allahyarham Tok su Mat (28), sepupu atuk ku tiba di kampung jam 9 malam lebih daripada hospital UKM,Kuala Lumpur selepas post morterm. Toksu Mat telah lama menghidap penyakit Misteri dan baru sahaja pulih. Kali terakhir Toksu pulang ke kampung pada raya korban Aidiladha baru-baru ini. Ayahcik dan Ayahteh ku dari KL turut bersama mengiringi jenazah untuk dikebumikan di kampung..

"Malam kelmarin, makcik bermimpi bertemu arwah. Selepas itu, makcik asyik teringatkannya
dan hati sentiasa berdebar, rupanya inilah petanda dia akan pergi buat selamanya," kata toknyang ku ( ibu kepada Allahyarham) pada wartawan akhbar. Ku bersama keluarga menziarahi toknyang dan keluarga sebelum jenazah tiba di kampung..Dapat ku lihat, wajah sugul toknyang mendengar berita mengejut kehilangan anak bongsu tercinta..

Semoga Allahyarham Tok su Mat dicucuri rahmat dan semoga usaha Tok su menegakkan keadilan dalam penulisannya dinilai dan diterima Allah..Semoga Tok su ditempatkan bersama orang-orang yang soleh..Amin..

No comments: