Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Berdasarkan Akta Hakcipta 1987:
Dilarang untuk mencetak, mengulang siar, mengambil, mencuri, menciplak, dan sebagainya tanpa izin daripada penulis.Hak cipta blog adalah terpelihara (Kenyataan ini hanya untuk penulisan saya dalam subjek 'karyaku' kerana melibatkan penghantaran ke media cetak.Penulisan lain tiada akta halangan.Dialukan penyebaran)

Tuesday, April 07, 2009

....Daerah Ini...


Mereka kata kau akan sayu
Di daerah itu
Jawab aku selalu

Bersama TUHANKU .....ku pasrah padaNya
Sehening tiupan salju
Tenangnya ku rasa
Jitu dan mampu memilih
Manusia beribu


Daerah ini daerah tenang
Sekali pun ada yang kata usang

Daerah ini daerah damai
Sekalipun sukar untuk sampai

Daerah ini daerah merdeka
Sekalipun ada yang memeranginya
Biarkan saja ......AKU di daerah ini....

Kata mereka daerahmu itu jauh
Jawabku padanya
Yang jauh itu jiwa
Yang mungkir padaku....
Daerah ini amat hampir

Kata mereka daerah kau itu sepi
Jawabku....
Aku tak pernah sunyi dengan alunan murni
Yang sunyi itu jiwa...inginkan pujian
Padaku cukuplah dengan...
Irama KEREDHAAN TUHAN...


Daerah ku ini...daerah berpendirian
Berpaksikan firman Tuhan

Bukan hukum insan...
Bukan gemar sorakan...bukan riuh tepukan

Daerah ini tak pernah peduli...
Apa kata pentadbir atau pembesar negeri

Daerahku ini berpasakkan NABI
Bagindalah mimpi..Bagindalah realiti

Biarkan saja aku di daerah ini
Sekalipun tiada yang ke mari

Biarkan saja aku di daerah ini
Sendiri membawa diri dan sanubari

Biarkan saja aku di daerah ini...
Kerna aku mengerti
ia amat suci dan abadi
Di daerah ini........Biarlah aku.....


Perkongsian dengan sahabat2..lirik lagu yang amat mendalam maknanya...ada falsafah di sebaliknya..DAERAH INI...benar2 membawa sejuta erti bagi mereka yang mampu menghayati...hakikat ISLAM ADDIN...Hakikat sebuah perjuangan..dan hidup berlandaskan SYARIAT ISLAM...

Tahniah buat kump nasyid ini, ALGEBRA, student UIAM...atas dakwah yang murni dan sejati..

1 comment:

Unknown said...

Kalau ada insan yang masih gugur dalam perjuangan itu tandanya ufuk ini belum lemas,
kalau ada insani yang dititian senja itu,...perjalanannya itu masih jauh.
Namun dalam hati yang secuil ini,masih ada nilaimasih ada unggun
yang membara di balik tabir itu
carilah
tegoklah
dan hiruplah nafasnya
kau bakal meneukan
di ufuk itu
dan disitu
gemanya tak pudar
di sana masih banyak sinar
itu lah kepunyaan illahi
dan kau adalah anugerahnya.